Članak “Where Companies Go Wrong with Learning and Development” objavljen u Harvard Business Review analizira česte pogreške koje tvrtke čine u procesu učenja i razvoja zaposlenika.
Autori članka tvrde da tvrtke često griješe kada se fokusiraju samo na izgradnju vještina koje su potrebne za trenutne poslove, umjesto da se fokusiraju na širu perspektivu potreba zaposlenika u budućnosti. Prema autorima, tvrtke bi trebale raditi na razvoju vještina koje će im pomoći da se prilagode promjenama u poslovnom okruženju i inovacijama koje će utjecati na njihovu industriju.
Druga pogreška koju tvrtke čine je fokusiranje samo na razvoj pojedinačnih zaposlenika, umjesto da se fokusiraju na razvoj svih zaposlenika u organizaciji. Autori tvrde da je važno da tvrtke uspostave kulturu kontinuiranog učenja i razvoja, te da se osigura da se svi zaposlenici imaju priliku razvijati svoje vještine.
Autori također navode da tvrtke često griješe u pristupu učenju i razvoju zaposlenika kroz pasivne metode kao što su predavanja ili online tečajevi, a ne koriste aktivne metode kao što su simulacije ili interaktivni radni zadaci koji omogućuju zaposlenicima da primijene naučene vještine u stvarnom radnom okruženju.
U sažetku članka navode da ne samo da je većina treninga neučinkovita, već je loš tajming kao i sadržaj obuke. Predlažu da se zaposlenike pošalje na trening vještina poslovnog pisanja ili rješavanja sukoba ili bilo koji trening koji je usklađen sa stvarnim potrebama zaposlenika.
Također, u tekstu se govori o problemima tradicionalnih programa obuke zaposlenika u mnogim tvrtkama. Autori tvrde da su takvi programi često neučinkoviti jer nedostaje usklađenosti s konkretnim potrebama i ciljevima pojedinih zaposlenika. Predlaže se usvajanje pristupa “lean learning”, koji se fokusira na pružanje ciljane i relevantne obrazovne sadržaje koje se mogu odmah primijeniti u stvarnim situacijama, što može dovesti do boljih rezultata učenja i boljih poslovnih ishoda.
Lean learning je pristup učenju koji se temelji na načelima “lean proizvodnje“, koji su se prvo primijenili u proizvodnoj industriji, a zatim su se proširili i na druge industrije, uključujući obrazovanje i trening zaposlenika.
Ovaj pristup se fokusira na stvaranje ciljanih i relevantnih obrazovnih sadržaja koji su prilagođeni individualnim potrebama i ciljevima zaposlenika i koji se mogu odmah primijeniti u stvarnom svijetu. Umjesto dugotrajnih i općenitih tečajeva, lean learning nudi brzo učenje i praktične vježbe koje zaposlenici mogu primijeniti u svakodnevnom radu.
Ključni elementi ovog pristupa uključuju: fokus na najvažnije vještine i znanja, brzo učenje i primjena, dobivanje povratnih informacija o učinku i stalna prilagodba tečajeva i treninga na temelju tih povratnih informacija.
Cilj lean learninga je poboljšati učinkovitost obrazovnih programa, poboljšati poslovne rezultate i razviti agilne i prilagodljive zaposlenike koji su spremni suočiti se s promjenjivim poslovnim uvjetima i zahtjevima tržišta.
Ulaganje u razvoj ljudskih vještina ključan je faktor za uspjeh organizacije. Ljudske vještine se odnose na niz osobnih i interpersonalnih vještina koje su važne za uspješno obavljanje posla i suradnju s drugima. To uključuje komunikacijske vještine, timski rad, rješavanje problema, donošenje odluka, liderstvo, empatiju, fleksibilnost, kreativnost i druge…
Centar kompetencija LEGO® Serious Play® Hrvatska čine metodologije koje se koristi za procjenu vještina i kompetencija zaposlenika, a često se koristi i kao dio programa razvoja zaposlenika. Centar kompetencija LEGO® Serious Play® Hrvatska uključuje niz aktivnosti i testova koje zaposlenici prolaze, kao što su simulacije poslovnih situacija, grupne vježbe, intervjuiranje, testiranje osobnosti i druge. Ove aktivnosti ocjenjuju se prema unaprijed definiranim kriterijima kako bi se procijenila uspješnost zaposlenika u različitim aspektima poslovanja.
Centar kompetencija LEGO® Serious Play® Hrvatska napraviti će jedinstveni razvojni plan svakog zaposlenika. Razvojni plan će sadržavati razvoj deficitarnih, ali i potrebnih vještina svakog zaposlenika.
Centar kompetencija nam pomaže u:
LEGO® Serious Play® Hrvatska tim čine konzultanti za upravljanje ljudskim potencijalima tvrtke DeeP Project d.o.o. i vanjski suradnici, certificirani LEGO® Serious Play® facilitatori.
Spoj je to dugogodišnjeg rada na različitim funkcijama u ICT, zdravstvenom i uslužnom sektoru, znanja LEGO® Serious Play® metodologije i poznavanja organizacijske psihologije, čime je LEGO® Serious Play® Hrvatska u mogućnosti pružiti svojim klijentima najveću vrijednost za uloženi novac.
Ovime LEGO® Serious Play® Hrvatska postaje istinski partner tvrtkama u procesima njihova rasta i razvoja adresiranjem i rješavanjem stvarnih organizacijskih i poslovnih izazova.
Upravljanje promjenama, prihvaćanje novih ili postojećih procesa, bolje razumijevanje različitih metodologija (Scrum, Agile, ITIL…), bolja suradnja u projektnim timovima, davanje feedbacka, razvoj strateškog razmišljanja, razvoj kreativnog i kritičkog razmišljanja… samo su neki od scenarija što LEGO® Serious Play® Hrvatska čini jedinstvenim u dijelu facilitacije, kako u Hrvatskoj tako i šire.
Svi LEGO® Serious Play® scenariji izrađuju se prema specifičnim potrebama tvrtke, a na temelju “snimanja” stanja i odnosa, što može uključivati različite procjene, kako zaposlenika tako i voditelja.