Blog

Može li nam LEGO® SERIOUS PLAY® pomoći u učenju i razvoju zaposlenika (L&D)?

Može li nam LEGO® SERIOUS PLAY® pomoći u učenju i razvoju zaposlenika (L&D)?

Odgovor je vrlo kratak. Može, ako dovoljno dobro poznajemo industriju kako bi smo mogli kreirati dovoljno dobar ako ne i izvrstan scenarij.

Generacija Z i LEGO® SERIOUS PLAY®

Generacija Z, koja počinje ulaziti u poslovni svijet, naziv je za pojedince rođene između 2000. i 2010./2015. (ovisno o izvoru). Često susrećemo i imena poput: mobilna generacija, e-generacija, tiha generacija, mrežna generacija. Oni nisu upoznali svijet bez interneta, društvenih medija i pametnih uređaja. Kao rezultat toga, navikli su na stalni protok informacija. Također su nevjerojatno vješti u multitaskingu i brzom prebacivanju između zadataka – nešto što je često neophodno u današnjem brzom svijetu.

Potpuno su digitalni. Swipeaju. Povezani su s cijelim svijetom. Većina ljudi ih neće ili ne želi razumjeti. Ne traže odobrenje od roditelja, odobrenje nalaze kod prijatelja. Dobro su odgojeni, ali socijalne vještine im nisu nešto s čime će se pohvaliti. Kognitivno su vrlo dobri, ali im nedostaju specifična iskustva.

Pod kognitivnim dijelom mislimo na to da: dobro deduktivno i induktivno rasuđuju, dobro raspoređuju informacije, dobro matematički rasuđuju i pamte, vrlo su mentalno fleksibilni, dobri u radu s brojevima, originalni su i prepoznaju obrasce. Perceptivna brzina im je dobra, ali su vrlo osjetljivi na probleme. Dobro im je vrijeme reakcije, vrlo su selektivne pažnje te ograničeni u podjeli pažnje. Uglavnom dobro razumijevaju i vizualiziraju.

Međutim, nedostaju im, kako smo rekli specifična iskustva te su nešto lošiji u aktivnom učenju i slušanju, vrlo su kritični, ali s druge strane im je prosudba i odlučivanje loše.

Što to znači za tvrtke?

Ništa.😊 Svaka nova generacija je drugačija. Svi smo bili drugačiji od naših prethodnika i u konačnici šefova/voditelja/lidera. Šalimo se, naravno da znači, ali o tome smo već nešto pisali i pisat ćemo.
Međutim, ono što se kod Generacije Z uočava je, kako smo rekli, da su im prosudba i odlučivanje nešto lošiji (iskustvo?) te aktivno slušanje, mogu imati i manjih problema sa strategijama učenja te pregovaranjem.

No, bez obzira što obilježavalo ili ne Generaciju Z, zaposlenike treba razvijati. Kako na osobnom, tako i na stručnom nivou. Postavlja se pitanje kako to učiniti? Kako koncipirati edukaciju za nove (i one nešto starije) generacije? Kako u edukacijskom smislu pomiriti razlike?

Ex katedra? Demonstracije? Vježbe? Da li im je igranje možda prirodnije? Različite grupe? Što je onda sa suradnjom unutar tvrtke?

Strukturirani život i kreativnost

Koja nam je trenutna situacija?

S obzirom na trenutnu situaciju kod nas, oko nas i u svijetu, činjenica je da naši pokušaji da imamo „strukturirani život“ ubija kako emocionalnu inteligenciju kod nas, tako i dijete u nama, a samim time kreativnost. Postajemo manje emocionalno osjetljivi, više zatvoreni. U konačnici, teže se nosimo s (negativnim) emocijama.
Također, bitno je naglasiti da su istraživanja pokazala da tehničke kompetencije smanjuju razinu emocionalne inteligencije (Harward Business Review).
Postavlja se pitanje, ako život teško da možemo shvatiti kao igru, zašto to ne napravimo barem na poslu. Ako je svima dobro poznati model „learning by doing“, zašto ne primjenjujemo i „learning by games“?

Zašto ne učiti i ne razvijati zaposlenike kroz igru? Zašto ne koristiti LEGO® SERIOUS PLAY®?

Što je LEGO® SERIOUS PLAY®?

LEGO® SERIOUS PLAY® metoda je koju tvrtke koriste kako bi pomogle zaposlenicima da kreativno razmišljaju i razviju rješenja za probleme. Metoda se temelji na teoriji da ljudi mogu bolje riješiti probleme kada koriste svoje ruke da nešto izgrade te se također temelji na ideji da su svi ljudi kreativni i da iskorištavanjem vlastite kreativnosti možemo postići veći uspjeh. Zašto onda ne „probuditi“ dijete koje čuči u nama?

Istraživanja su pokazala da LEGO® SERIOUS PLAY® može pomoći ljudima svih dobi da kreativnije razmišljaju, učinkovitije rješavaju probleme i bolje komuniciraju. Međutim, postoje neke jedinstvene prednosti zbog kojih je LEGO® SERIOUS PLAY® posebno prikladna za Generaciju Z.

LEGO® SERIOUS PLAY® se pokazao učinkovitim u raznim segmentima, uključujući ljudske resurse. U jednoj studiji, korišten je kao pomoć skupini stručnjaka za ljudske potencijale da osmisle nove ideje za razvoj zaposlenika. Grupa je uspjela generirati više ideja i pronaći kreativnija rješenja nego kad su brainstormali.

Ako tražite način da potaknete kreativnost i rješavanje problema u svom poslovanju, LEGO® SERIOUS PLAY® mogao bi biti vrijedan razmatranja.

Zašto je LEGO® SERIOUS PLAY® dobar za Z-generaciju?

U svijetu koji sve više pokreće tehnologija, važnije je nego ikada da mladi ljudi razviju jake društvene i emocionalne vještine. Jedan od načina da to učinite je kroz LEGO® SERIOUS PLAY®, koji se pokazao učinkovitim alatom kod zaposlenika kao pomoć u razvijanju njihovih soft skillova.

Neke od prednosti LEGO® SERIOUS PLAY® uključuju poboljšanu komunikaciju i vještine rješavanja problema, kao i povećanu kreativnost i samopouzdanje. Podizanje samosvijesti. Nadalje, istraživanja su pokazala da LEGO® SERIOUS PLAY® također može pomoći mladima da bolje razumiju i nose se s emocijama. Ukratko, adresira realnu situaciju odnosno probleme s kojima se svi zajedno nosimo, kako u privatnom životu tako i na poslu.

Ako uzmemo u obzir „State of Heart“ istraživanje, evidentan je pad sposobnosti kontroliranja emocija kod svih generacija, a posebno kod Generacije Z.

Općenito, LEGO® SERIOUS PLAY® generacijama pruža jedinstvenu priliku za razvoj osnovnih društvenih i emocionalnih vještina na zabavan i kreativan način.

Za kraj…

Zaključno, evidentno je da je metoda LEGO® SERIOUS PLAY® učinkovit alat za upravljanje ljudskim resursima. Prednosti ove metode uključuju njezinu sposobnost promicanja kreativnosti, suradnje i vještina rješavanja problema među zaposlenicima. Uz to, metoda može pomoći u povećanju komunikacije i razumijevanja između zaposlenika i lidera, izgradnji boljih i funkcionalnijih timova.

I zato se postavlja pitanje zašto ne bi izazove s kojima se svaki dan suočavamo na poslu rješavali kroz LEGO® SERIOUS PLAY®, a paralelno s time kod zaposlenika razvijali vještine poput aktivnog slušanja i učenja, kritičkog razmišljanja, prosudbe i odlučivanja, strategija učenja, pregovaranja…

Nazad