Blog

Z generacija i Gauss

Z generacija i Gauss

„Usprkos tome što je pandemija drastično promijenila njihovu karijeru pri čemu je gotovo 30% njih ostalo bez posla, oni su i dalje odlučni ostaviti pozitivan trag u društvu i izgraditi svijet u kojem tvrtke i vlade daju dobar primjer svijetu.

Prije same pandemije, trećina njih je mijenjala posao zbog stresa iako su poslodavcu naveli drugačiji razlog. Uz manji pritisak na poslu, biraju „rad od kuće“.“

Kratki je ovo presjek izvještaja istraživanja koje je napravio Deloitte sredinom prošle godine zbog njih.

Tržište rada svojevremeno je obilježila aktivnost generacije X. Oni su sadašnja generacija zaposlenika koja utječe na zapošljavanje i tržište rada, a iz temelja je poljuljala postojeća očekivanja i vrijednosti poslodavaca spram zaposlenika. Te trendove koje je počela mijenjati generacija X, nastavljaju oni.

Najmlađi stanovnici ovog planeta koji su ušli na tržište rada predstavnici su generacije Z. Rođeni uz informacijske tehnologije, Internet im je u istoj kategoriji kao voda i zrak. Tehnologija je zapisana u njihovim genima, svaki od njih ima nekoliko internetskih profila, žive u stalnom stresu i neprestano su bombardirani novim informacijama…

Oni su Z generacija.

Ovaj članak napisan je po njihovim kriterijima. Do jedne minute čitanja.

Ako mi ne bude ugodno na poslu, neću raditi.

Na poslu se moraju osjećati kao kod kuće. Za njih je najvažnije stalno učenje i praćenje trenutnih trendova.

Želim mentora, a ne šefa.

Možda imaju manje dobre radne navike, ali zato trebaju mentora. Treba ih upoznati s radnim procesom koji bi trebao biti oblikovan tako da imaju osjećaj utjecaja na posao te da ga vide kao priliku za osobni i karijerni rast.

Nema ispeci pa reci

Različite e-usluge za njih su jedini način komunikacije. Uvijek su online, a promjena je njihova konstanta u životu. Rutina ih umara. Trenutna su pravila postavljena znatno drugačije, dodatno se traže u različitim profesijama pri čemu često mijenjaju posao dok ne nađu tvrtku koja će im biti vrijedna danog povjerenja.

Možemo se s ovime složiti ili ne, prihvatiti to kao činjenicu ili ne, no sigurno je da će u sljedećim godinama (prema EUROSTATU) doseći polovicu cjelokupne radne populacije.

Trenutno su svi iskusili nedostatak radne snage, a na HR stručnjacima je da pronađu nove načine privlačenja mladih.

U svakom slučaju, moglo bi se nastaviti nabrajanje što i kako… No, ovako je bilo manje teksta, a više informacija, pa eto Gaussa 😊

Gaus

Međutim što nam o Z generaciji kaže Gauss i priroda nasumičnosti.

U tu svrhu napravili smo kratku analizu podataka naših ispitanika, gdje smo u različitim vještinama usporedili Z generaciju i ostatak populacije.

Uzeli smo rezultate psihometrijskog testiranja 709 ispitanika koji su rođeni od 1995 godine na ovamo. Nismo radili analizu niti jedne kognitivne sposobnosti nego samo usporedbu njihovih vještina.

  • Aktivno učenje
  • Aktivno slušanje
  • Kritičko razmišljanje
  • Prosudba i odlučivanje
  • Strategija učenja
  • Matematičko rasuđivanje
  • Nadzor
  • Pregovaranje

I na kraju iz Maslowljeve hijerarhije potreba izdvojili smo samo samoaktualizaciju.

Što je učinjeno?

Uzeli smo set podataka koji su činili oni za Z generaciju i opću populaciju. Napravljena je distribucija u odabranih devet vještina/karakteristika. Vidi se da su i jedni i drugi normalno distribuirani, što je u stvari u redu 😊

Pa kaže.

Prosuđivanje i donošenje odluka je lošije u odnosu na „one koje imamo sada na poslu“. Samim time skloniji su riziku i vrlo su nestrpljivi (i jedno i drugo se vrlo plastično vidi i kroz rješavanje samog testa).

Kritičko razmišljanje je lošije…

No, zadovoljni su sami sa sobom odnosno oni su sami sebi dobri, a mi ako nismo zadovoljni njima, mijenjajmo se 😊

Napomena: Test je validiran na općoj populaciji na osnovu četiri dimenzije (dob, spol, edukacija, etnicitet)

Nazad