Iz naše palete treninga izdvajamo dva koja trenutno smatramo najbitnijima.
Danas je pomalo uvriježeno mišljenje da voditelj mora dobro upravljati vremenom, sastancima, da treba znati dobro komunicirati, motivirati… I sve je to točno, no prije svega mora moći razumjeti ljude kako bi svakog pojedinca mogao i motivirati i sa njime adekvatno komunicirati. Uz istinsko razumijevanje ljudi potrebno je stvoriti i postojan odnos povjerenja.
Općenito u životu, glavni odnos koji je vrlo bitan u svim aspektima je odnos povjerenja. Imamo povjerenja u naše partnere, prijatelje, različite proizvođače roba i usluga… Odnos povjerenja moramo imati i s našim članovima tima.
Međutim ne možemo im jednostavno doći i reći: „Vjerujte mi“ ili „Surađujte!“.
Zašto to tako ne funkcionira? Odgovor je jednostavan, jer se radi o osjećajima. Kada su osjećaji u pitanju, naređenja ne funkcioniraju. Nećemo nekoga zavoljeti na „klik“, a još manje ćemo nekome vjerovati na taj isti „klik“.
I zato… danas je liderstvo izbor, a ne status, a u odnose treba vratiti razumijevanje i osjećaje. „Posljedica“ svega je lojalnost. Lojalnost je ono što će naše ljude zadržati u timu, a posljedično i u tvrtki. Jer ljudi nisu lojalni tvrtkama, ljudi samo mogu biti lojalni ljudima.
Razvoj lidera, a u okviru 4R rješenje smatramo jednim od preduvjeta sa smanjenje fluktuacije unutar tvrtke. Jer ljudi ne napuštaju tvrtke, ljudi napuštaju ljude (i manje dobre ili više toksične odnose).
Za više informacija o samom treningu ili besplatne konzultantske sate, javite nam se na naš kontakt.
Ili Kako probuditi i zadržati dijete u sebi?
Strukturirani poslovi, strukturirana okruženja, školovanje, robovanje navikama… ubilo je dijete u nama. Svi smo imali priliku vidjeti dijete kako se igra satima sa jednim autićem ili lutkom. To dijete je izgradilo cijeli svijet oko sebe i te dvije igračke. Kada bi smo to uspjeli zapisati dobili bi scenarij za, barem jedan kratkometražni, film. Kako je vrijeme prolazilo, „djetetu“ je trebalo sve više igrački, gadgeta…, a vrijeme usredotočenosti je bivalo sve kraće i kraće. Za „rješenja problema“ je trebalo sve više i više vremena.
Već sredinom 60.-tih godina rađena su istraživanja (prof. Georg Land) o kreativnom potencijalu kod djece, a koji je drastično opadao tijekom odrastanja. „Strukturiranost“ života i predvidivost je nešto što nam treba, a s druge strane nam šteti.
Kreativnosti kroz ovaj trening pristupamo na nešto drugačiji način odnosno kroz model definiran od strane Dr. Tine Seelig, profesorice na Stanfordskom Sveučilištu.
Model se dijeli na dva dijela, ono što je u nama: znanje, maštu i stavove te ono što je oko nas: resurse, kulturu i okruženje. „Aktiviranje“ svih komponenti modela vodi nas otključavanju kreativnog potencijala.
Iako kompletan trening nazivamo treningom kreativnosti, sam trening se sastoji od 3 dijela:
Situacijsku prosudbu ovdje koristimo kao „kontrolne mehanizme“ u kreativnosti. Također, Nekoliko desetljeća unazad, razne obrazovne i (ne)profitne organizacije diljem svijeta, sastavile su popise potrebnih vještina za nadolazeće generacije. Postoji nekoliko zbirnih naziva vještina, zajednički im je nazivnik „vještine 21-og stoljeća“.
Uz suradnju odnosno kolaboraciju i timski rad, na popisu se nalaze spomenuta kreativnost, kritičko mišljenje te rješavanje problema (Geisinger, K. F. (2016). 21st century skills).
Činjenica je da, kako bi smo donijeli dobru odluku, moramo imati osjećaj za dvije stvari:
Drugim riječima, donošenje odluka zahtijeva i predviđanje i prosuđivanje.
Na tragu toga, smatrali smo da voditeljske kompetencije moraju biti upotpunjene tim vještinama koje se međusobno nadopunjavaju i komplementarne su.
Želite saznati više o našem treningu kreativnosti? Javite nam se i rado ćemo Vam prezentirati naše usluge te pružiti besplatne konzultacije – kontakt.